Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl, ktorí chcú u detí prirodzeným a zábavným spôsobom rozvíjať predčitateľské zručnosti. Účastníci sa zoznámia s praktickými aktivitami na podporu slovnej zásoby, porozumenia textu a fonematického uvedomovania prostredníctvom hier, riekankových a rytmických cvičení, dramatizácie či obrázkových kníh. Program tiež ponúka tipy, ako vytvoriť motivujúce čitateľské prostredie, zapojiť rodičov a prepojiť prípravu na čítanie s emóciami a tvorivosťou detí. Dôraz sa kladie na rešpektovanie vývinových potrieb, podporu pozitívneho vzťahu ku knihám a budovanie základov pre úspešné čitateľské skúsenosti.
Inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín
Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Rozvíjať profesijné kompetencie učiteľov MŠ v oblasti podpory predčitateľských zručností detí predškolského veku prostredníctvom hravých, tvorivých a veku primeraných aktivít.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
• Pochopiť význam rozvoja predčitateľských zručností pre neskoršiu úspešnosť v čítaní.
• Osvojiť si metódy na podporu slovnej zásoby, porozumenia a fonematického uvedomovania.
• Vedieť vytvoriť motivujúce čitateľské prostredie v MŠ a zapojiť do neho rodičov.
• Rozvíjať schopnosť prepojiť prácu s textom s emóciami, kreativitou a dramatizáciou.
• Vedieť plánovať a realizovať aktivity, ktoré podporujú pozitívny vzťah ku knihám.
Získané profesijné kompetencie:
Absolvent programu:
• rozumie významu rozvoja predčitateľských zručností pre ďalší školský úspech,
• ovláda metódy a techniky na podporu slovnej zásoby, porozumenia textu a fonematického uvedomovania,
• vie vytvárať a udržiavať motivujúce čitateľské prostredie,
• dokáže integrovať čitateľské aktivity do každodenného života triedy,
• vie zapojiť rodičov do procesu podpory čítania u detí,
• rozvíja u detí pozitívny vzťah ku knihám a čítaniu.
Termíny konania:
1. časť: 28.5.2026 od 17:00
2. časť: 2.6.2026 od 17:00
Ukončenie: 24.6.2026 od 18:00
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Páčilo sa mi prepojenie čítania s emóciami, tvorivosťou a dramatizáciou – deti tieto aktivity milujú."
„Ďakujem za prínosné vzdelávanie plné aktivít, pri ktorých sa deti krásne rozvíjajú a pripravujú na čítanie."
„Hravé, tvorivé a pritom odborné vzdelávanie. Naučila som sa, ako rozvíjať predčitateľské zručnosti bez nátlaku – s radosťou, pohybom a fantáziou."
Lektorka: PhDr. Andrea Pieronová - špeciálny pedagóg s prvou atestáciou
Aktuálne pôsobí ako špeciálny pedagóg v súkromnom centre poradenstva a prevencie. Vyštudovala Univerzitu Konštantína Filozofa v Nitre a formou diaľkového štúdia Univerzitu Komenského v Bratislave. Má 23 rokov praxe. Terapeuticky sa zameriava na deti s oneskoreným vývinom, deti a žiakov so sluchovým postihnutím, na deti a žiakov s poruchami učenia. V praxi kladie dôraz na multidisciplinárny prístup. Vo svojom voľnom čase sa venuje čítaniu kníh, samoštúdiu, pestovaniu rastlín a cestovaniu.
Viac z kategórie

92 €