Inovačné vzdelávanie ponúka pedagógom praktický návod, ako systematicky a bezpečne preniesť vyučovanie mimo triedy. Zameriava sa na konkrétne outdoorové aktivity, plánovanie krátkych výprav aj dlhších projektov, prípravu pomôcok a riešenie reálnych situácií v teréne.
inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 35/2025-IV
Program v rozsahu: 50 hodín
Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ prvého stupňa základnej školy
• vychovávateľ
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Hlavným cieľom inovačného vzdelávania je podporiť pedagógov v plánovaní a realizácii zmysluplného, bezpečného a efektívneho učenia v exteriéri, ktoré prirodzene rozvíja zvedavosť žiakov, aktivizuje ich k práci a zvyšuje ich vnútornú motiváciu k učeniu. Program smeruje k tomu, aby účastníci získali istotu, že outdoorové vzdelávanie je uskutočniteľné, udržateľné a prispieva k lepším vzdelávacím výsledkom.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
• Porozumieť princípom a výhodám učenia v prírodnom a vonkajšom prostredí.
• Osvojiť si postupy plánovania „rýchlych výprav" aj dlhších projektových aktivít v exteriéri.
• Získať praktické príklady aktivít vhodných pre rôzne predmety a pre 1. aj 2. cyklus.
• Naučiť sa efektívne pripraviť materiály, pomôcky a terén pre outdoorové vyučovanie.
• Identifikovať možné úskalia pri realizácii a naučiť sa riešiť problémy, ktoré môžu vzniknúť počas práce v teréne.
• Rozvinúť schopnosť prepájať teoretické učivo s priamou skúsenosťou žiakov v prírodnom prostredí.
• Posilniť sebavedomie pedagógov pri vedení žiakov mimo triedy a podporiť ich kreativitu v tvorbe nových aktivít.
Získané profesijné kompetencie:
Absolvent programu získa širokú škálu kompetencií, ktoré podporia jeho profesionálny rast v oblasti outdoorového vzdelávania. Rozvinie si didaktické a metodické zručnosti, vďaka ktorým dokáže navrhovať, plánovať a realizovať vyučovanie v exteriéri, zároveň bude schopný vytvárať aktivity podporujúce zážitkové učenie, bádanie a rozvoj kritického myslenia žiakov. Posilní aj svoje organizačné a projektové kompetencie – naučí sa plánovať bezpečnostné opatrenia, riadiť riziká pri práci v teréne a efektívne organizovať krátkodobé aj dlhodobé outdoorové projekty.
Zároveň si osvojí pedagogické a výchovné zručnosti potrebné na podporu žiackej samostatnosti, zvedavosti a vnútorného záujmu o učenie, ako aj na vedenie žiakov k praktickej aplikácii vedomostí v reálnom prostredí. Dôležitou súčasťou získaných kompetencií sú aj reflexívne a inovačné schopnosti, ktoré umožnia absolventovi premýšľať o priebehu a výsledkoch outdoorových aktivít, hodnotiť ich prínos a kreatívne riešiť problémy či prekážky, ktoré sa môžu počas učenia v exteriéri objaviť.
Termín konania: 18.3.2026 od 16:00
Ukončenie: apríl/máj 2026 - pripravujeme
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.
Lektorka: PaedDr. Veronika Palková, PhD. vyštudovala odbor Učiteľstvo pre 1. stupeň a Špeciálnu pedagogiku na Prešovskej univerzite v Prešove, kde absolvovala aj doktorandské štúdium. Vzdelanie si následne rozšírila o Učiteľstvo matematiky pre 2. stupeň na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici. Niekoľko rokov pôsobila ako interná doktorandka a neskôr ako odborná asistentka na PdFPU a tiež ako riaditeľka viedla alternatívnu školu. Aktuálne pôsobí ako učiteľka 1. stupňa a matematiky na súkromnej základnej škole. Profesne sa dlhodobo venuje možnostiam rozvíjania matematickej gramotnosti žiakov, do vyučovania aplikuje prvky Hejného matematiky, venuje sa téme outdoorového učenia a diferencovaného vzdelávania a je autorkou viacerých zbierok úloh pre deti na primárnom stupni.

Viac z kategórie
92 €
