Menu
Online inovačné vzdelávanie – Otázky ako nástroj učenia: rozvoj zvedavosti a kritického myslenia na 1. stupni ZŠ

Online inovačné vzdelávanie – Otázky ako nástroj učenia: rozvoj zvedavosti a kritického myslenia na 1. stupni ZŠ

Hodnotenie

5/5 (1x)

online inovačné vzdelávanie Čítajte viac

Výber dátumu

Skladom

92 €

Import kód: 3543

Značka: Pro Solutions

Popis

Vzdelávací program je zameraný na rozvoj pedagogických a didaktických zručností učiteľov 1. stupňa ZŠ v oblasti práce s otázkami ako nástrojom učenia. Ponúka praktické stratégie, metódy a konkrétne aktivity, ktoré podporujú zvedavosť, aktívne zapájanie žiakov a rozvoj kritického myslenia. Dôraz sa kladie na vytváranie bezpečného prostredia pre diskusiu, efektívnu facilitáciu rozhovorov a využívanie otázok vo formatívnom hodnotení a sebareflexii žiakov.

inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.

Evidenčné číslo: 35/2025-IV

Program v rozsahu: 50 hodín

Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:

• učiteľ prvého stupňa základnej školy
• vychovávateľ
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg

Hlavný cieľ programu: Posilniť kompetencie učiteľov 1. stupňa ZŠ v podpore zvedavosti a kritického myslenia detí prostredníctvom efektívnych postupov, ktoré učia žiakov klásť kvalitné otázky.

Čiastkové ciele programu vzdelávania:

  • porozumieť významu otázok v procese učenia sa dieťaťa a ich vplyvu na rozvoj kritického myslenia primeraného veku,
  • reflektovať úlohu otázok pri podpore aktívneho učenia sa a hlbšieho porozumenia učivu,
  • cielene tvoriť otázky podporujúce argumentáciu, hľadanie súvislostí, porovnávanie a tvorivé myslenie,
  • efektívne pracovať s rôznymi typmi otázok a využívať veku primerané metódy podporujúce ich tvorbu,
  • vytvárať bezpečné, podnetné a motivujúce prostredie pre diskusiu, kladenie otázok a reflexiu,
  • podporovať odvahu pýtať sa, pracovať s chybou a vytvárať priestor na premyslenie otázok aj odpovedí,
  • využívať otázky ako nástroj motivácie, podpory myslenia a rozvoja samostatnosti žiakov,
  • facilitovať diskusiu tak, aby otázky smerovali učenie a prehlbovali proces myslenia,
  • hodnotiť proces učenia a myslenia, nielen výslednú odpoveď,
  • využívať otázky ako nástroj žiackej sebareflexie a formatívneho hodnotenia,
  • vytvárať a aplikovať súbor aktivít zameraných na aktívne učenie sa prostredníctvom rôznych typov otázok,
  • prepájať stratégie kladenia otázok s konkrétnymi aktivitami v jednotlivých vzdelávacích oblastiach.

Získané profesijné kompetencie:

Absolvent bude schopný:

  • podporovať zvedavosť a kritické myslenie detí a viesť ich k tvorbe vlastných otázok,
  • vytvárať bezpečné a podnetné prostredie pre kladenie otázok a otvorenú diskusiu,
  • cielene plánovať a realizovať vyučovanie s využitím práce s otázkami a overených metód,
  • využívať otázky ako nástroj formatívneho hodnotenia a spätnej väzby podporujúcej premýšľanie,
  • reflektovať kvalitu učiteľských aj žiackych otázok a zavádzať inovatívne prístupy do pedagogickej praxe.

Termín konania: 30.3.2026 od 16:00
Ukončenie: 27.5.2026 od 17:30
-----------------------------------------------------
Termín konania: 11.5.2026 od 16:00
Ukončenie: 15.6.2026 od 17:00

Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:

Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.

Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:

1. absolvovanie minimálne 80 % vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou

Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.

Lektorka: PaedDr. Alena Rapčan Štrompová je učiteľkou mediálnej výchovy a slovenského jazyka v ZŠ Ľudovíta Fullu v Košiciach. Absolvovala ročný vzdelávací program v Komenského inštitúte, kde sa zaoberala systematickým rozvíjaním kritického myslenia žiakov od 1. ročníka. Pôsobí v celoslovenskej platforme Mediálna gramotnosť+. V škole inicializovala vyučovanie predmetov mediálna výchova a tvorivé písanie a založila funkčné školské médiá. Viedla redakciu Detského spravodajstva v rádiu DetsKE. So svojimi žiakmi píše a vydáva knihy (Príbehy z uličky, Čaroles, RozHovory, Neviditeľní). Je laureátkou ocenenia Učiteľská osobnosť Slovenska 2024.

alena_rapcan_strompova

Online inovačné vzdelávanie – Otázky ako nástroj učenia: rozvoj zvedavosti a kritického myslenia na 1. stupni ZŠ
Online inovačné vzdelávanie – Otázky ako nástroj učenia: rozvoj zvedavosti a kritického myslenia na 1. stupni ZŠ

92 €

Nová otázka k produktu

Kontrolný kód

i

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Nákupný košík