Vzdelávací program sa zameriava na skvalitnenie vyučovania prostredníctvom poznatkov o fungovaní detského mozgu. Učiteľom ponúka prakticky využiteľné stratégie na plánovanie a realizáciu výučby, ktorá podporuje pozornosť, motiváciu, aktívne zapájanie žiakov a zmysluplné učenie. Program prepája neurodidaktické princípy s každodennou pedagogickou praxou a prispieva k vytváraniu inkluzívneho a podnetného učebného prostredia.
inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 35/2025-IV
Program v rozsahu: 50 hodín
Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ prvého stupňa základnej školy
• vychovávateľ
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Cieľom programu je rozvíjať profesijné kompetencie učiteľov pri tvorbe a realizácii výučby, ktorá rešpektuje mechanizmy učenia sa detského mozgu a podporuje aktívne, zmysluplné a inkluzívne udržateľné učenie žiakov.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
• Prehĺbiť porozumenie zákonom učenia sa a ich uplatneniu v každodennej pedagogickej praxi.
• Posilniť schopnosť vytvárať mozgovo-kompatibilné prostredie a plánovať aktivity podporujúce motiváciu, pozornosť a aktivitu žiakov.
• Rozvíjať zručnosti vo využívaní taxonómií kognitívnych procesov pri tvorbe úloh a zadávaní učebných aktivít.
• Zefektívniť prácu s chybou a podporiť využívanie autokorektívnych a sebahodnotiacich nástrojov.
• Podporiť používanie rovesníckeho učenia a ďalších aktivizačných metód vychádzajúcich z neurodidaktických princípov.
Získané profesijné kompetencie:
Absolvent programu:
• aplikuje poznatky o fungovaní detského mozgu pri plánovaní a realizácii výučby,
• tvorivo navrhuje mozgovo-kompatibilné učebné prostredie, ktoré podporuje pozornosť, motiváciu a vnútornú angažovanosť žiakov,
• využíva taxonómie kognitívnych procesov pri tvorbe učebných úloh a diferenciácii aktivít,
• efektívne pracuje s chybou, vedie žiakov k sebakorekcii a využíva autokorektívny materiál,
• zapája prvky rovesníckeho učenia a kooperatívnych stratégií v súlade s neurodidaktickými zisteniami,
• reflektuje a upravuje svoju pedagogickú prax tak, aby podporovala dlhodobé a hlboké učenie žiakov.
Termín konania:
1. časť: 17.2.2026 od 16:00
2. časť: 10.3.2026 od 16:00
Ukončenie: apríl 2026 - pripravujeme
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.
Lektor: PhDr. PaedDr. Matej Slováček, PhD. má prax ako učiteľ 1. stupňa základnej školy, učiteľ v materskej škole, metodik Národného inštitútu vzdelávania a mládeže aj lektor inovačného a aktualizačného vzdelávania. Prednášal na univerzitách a pre učiteľky doma (Prešov, Nitra, Bratislava, Banská Bystrica) aj v zahraničí (Ukrajina, Srbsko, Česko). Je autorom a spoluautorom niekoľkých kníh a článkov v pedagogických časopisoch na Slovensku aj v zahraničí. Odborne sa venuje predškolskej a elementárnej pedagogike a didaktike, pedagogickému diagnostikovaniu, Montessori pedagogike, neuropedagogike a vývinu detskej reči. Je absolventom Prešovskej univerzity v Prešove (PhD.), Univerzity Mateja Bela (PaedDr.) aj Univerzity Karlovej (PhDr.).

Viac z kategórie
92 €
