Vzdelávací program ponúka pedagógom 1. stupňa ZŠ praktické a zrozumiteľné postupy na prevenciu a zvládanie náročného správania žiakov v bežných školských situáciách. Zameriava sa na porozumenie príčin správania, nastavovanie funkčných pravidiel, rešpektujúcu komunikáciu a budovanie bezpečnej triednej klímy. Program poskytuje konkrétne stratégie využiteľné pri práci so žiakmi s ADHD, PAS aj s inými špecifickými potrebami a podporuje inkluzívny prístup v triede.
Inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 35/2025-IV
Program v rozsahu: 50 hodín
Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ prvého stupňa základnej školy
• vychovávateľ
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov 1. stupňa základných škôl v oblasti prevencie a zvládania náročného správania žiakov mladšieho školského veku.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
• Pochopiť príčiny nevhodného a náročného správania žiakov mladšieho školského veku vrátane žiakov s ADHD, PAS a inými špecifickými potrebami.
• Naučiť sa identifikovať individuálne potreby žiakov s náročným správaním a adekvátne na ne reagovať v rámci bežnej vyučovacej hodiny.
• Osvojiť si zásady nastavovania pravidiel správania v triede a ich dôsledné a zároveň rešpektujúce uplatňovanie.
• Budovať podporné, bezpečné a rešpektujúce prostredie pre žiakov s rôznorodými potrebami a temperamentmi.
• Rozvíjať empatiu, sociálne zručnosti a schopnosť riešiť konflikty u žiakov prostredníctvom vhodných komunikačných a pedagogických techník.
Získané profesijné kompetencie:
• Absolvent programu chápe špecifiká správania žiakov s ADHD, PAS a ďalšími rizikovými faktormi mladšieho školského veku.
• Dokáže primerane reagovať na náročné správanie žiakov s rešpektom, dôslednosťou a pedagogickou citlivosťou.
• Vie vytvárať, komunikovať a efektívne uplatňovať pravidlá správania v triede tak, aby podporovali bezpečnú a predvídateľnú atmosféru.
• Disponuje technikami prevencie a riešenia konfliktov medzi žiakmi, vrátane praktických stratégií na deeskaláciu.
• Vie vytvárať podporné prostredie pre žiakov s odlišnosťami v správaní, so zameraním na inkluzívny prístup.
• Má praktické nástroje a stratégie na zvládanie náročných výchovno-vzdelávacích situácií, ktoré sú špecifické pre mladší školský vek.
Termíny konania:
1. časť: 15.4.2026 od 17:30
2. časť: 6.5.2026 od 17:30
Ukončenie: 8.6.2026 od 17:00
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.
Lektorka: Mgr. Mária Tóthová Šimčáková je úspešná detská psychologička. Práci s deťmi sa venuje už viac ako 25 rokov. Pracuje s deťmi od útleho veku, s celými rodinami, s učiteľmi a so školskými kolektívmi. Je členkou Rady pre reklamu ako odborník na problematiku reklamy so zameraním na deti. Lektoruje a je autorkou mnohých programov pre deti a mládež, vedie internetové poradne. Je odbornou garantkou programu detinanete. Veľa skúseností ako riešiť ťažkosti s výchovou detí získala priamo v rodinách na Slovensku v relácii Pestúnka televízie Markíza. Napísala niekoľko kníh, a to Som rodič a čo s tým? 1. a Som rodič a čo s tým? 2., Testujme a rozvíjajme svoje dieťa. Je šťastnou mamou dvoch detí.

92 €
