Vzdelávací program je zameraný na rozvoj kompetencií pedagogických zamestnancov potrebných pre efektívnu inkluzívnu výučbu v zmiešanej triede. Poskytuje praktické nástroje na pedagogickú diagnostiku, diferenciáciu a individualizáciu vyučovania, využívanie formatívneho hodnotenia a uplatňovanie podporných opatrení v súlade s odbornými a legislatívnymi požiadavkami. Program podporuje vytváranie bezpečného a podnetného prostredia rešpektujúceho individuálne potreby všetkých žiakov.
inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 35/2025-IV
Program v rozsahu: 50 hodín
Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ prvého stupňa základnej školy
• vychovávateľ
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Cieľom programu je posilniť odborné, diagnostické a didaktické kompetencie pedagogických zamestnancov potrebné na plánovanie a realizáciu inkluzívnej výučby v zmiešanej triede. Zároveň rozvíja ich schopnosť diferencovať úlohy tak, aby dokázali efektívne reagovať na rôzne potreby žiakov s využitím podporných opatrení.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
• Rozvíjať schopnosť pedagogicky diagnostikovať potreby a individuálne vzdelávacie možnosti žiakov a na ich základe plánovať primeranú podporu.
• Získať znalosti o princípoch formatívneho hodnotenia.
• Posilniť zručnosti v diferenciácii a individualizácii výučby s využitím praktických metód a úloh.
• Osvojiť si princípy inklúzie a podporné opatrenia v súlade s odbornými a legislatívnymi požiadavkami.
Získané profesijné kompetencie:
• Absolvent získa teoretické poznatky a praktické zručnosti v oblasti výchovy a vzdelávania detí v kontexte inkluzívneho vzdelávania.
• Bude vedieť využiť zistenia z pedagogického diagnostikovania pri plánovaní vyučovania s ohľadom na vývinové charakteristiky a individuálne potreby žiakov.
• Vytvorí podnetné a bezpečné prostredie podporujúce vývin a rozvoj osobnosti žiakov, rešpektujúce ich vekové a individuálne osobitosti aj ich potreby v súlade s aktuálnym kurikulom primárneho vzdelávania.
• Bude poznať viaceré formy skupinového vyučovania a dokázať ich využiť vo výchovno-vzdelávacom procese.
Termín konania: 3.2.2026 od 16:00
Ukončenie: apríl 2026 - pripravujeme
__________________________________
Termín konania: 19.5.2026 od 16:00
Ukončenie: jún 2026 - pripravujeme
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.
Lektor: PhDr. PaedDr. Matej Slováček, PhD. má prax ako učiteľ 1. stupňa základnej školy, učiteľ v materskej škole, metodik Národného inštitútu vzdelávania a mládeže aj lektor inovačného a aktualizačného vzdelávania. Prednášal na univerzitách a pre učiteľky doma (Prešov, Nitra, Bratislava, Banská Bystrica) aj v zahraničí (Ukrajina, Srbsko, Česko). Je autorom a spoluautorom niekoľkých kníh a článkov v pedagogických časopisoch na Slovensku aj v zahraničí. Odborne sa venuje predškolskej a elementárnej pedagogike a didaktike, pedagogickému diagnostikovaniu, Montessori pedagogike, neuropedagogike a vývinu detskej reči. Je absolventom Prešovskej univerzity v Prešove (PhD.), Univerzity Mateja Bela (PaedDr.) aj Univerzity Karlovej (PhDr.).

Viac z kategórie
92 €
