Vzdelávací program poskytuje pedagógom 1. stupňa ZŠ praktické poznatky a nástroje na včasné rozpoznávanie príčin školských ťažkostí u žiakov. Zameriava sa na porozumenie súvislostí medzi neurovývinom, učením, správaním a emóciami dieťaťa a ponúka konkrétne pedagogické postupy na úpravu vyučovania a triedneho prostredia.
inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 35/2025-IV
Program v rozsahu: 50 hodín
Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ prvého stupňa základnej školy
• vychovávateľ
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Zvýšiť odbornú pripravenosť pedagógov 1. stupňa ZŠ na včasné rozpoznávanie prejavov špecifických porúch učenia, oslabení čiastkových funkcií a pretrvávajúcich primárnych reflexov u žiakov mladšieho školského veku a na uplatňovanie pedagogických postupov, ktoré podporujú úspešné učenie, správanie a emocionálnu stabilitu žiakov.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
• Porozumieť neurovývinovým príčinám ťažkostí v čítaní, písaní, počítaní, pozornosti,
motorike a správaní žiakov na 1. stupni ZŠ,
• rozpoznať typické prejavy špecifických porúch učenia, oslabení čiastkových funkcií a
pretrvávajúcich primárnych reflexov v školskom prostredí,
• pozorovať varovné signály v oblasti zrakového a sluchového vnímania, priestorovej
orientácie, pamäti, grafomotoriky, hrubej motoriky a celkového správania dieťaťa,
• určiť vzťahy medzi reflexmi, motorikou, pozornosťou a školskou výkonnosťou,
• prispôsobiť vyučovacie metódy, sedenie, pracovné tempo, pomôcky a organizáciu
práce v triede špecifickým potrebám žiakov,
• vytvárať inkluzívne, bezpečné a podporné prostredie, ktoré predchádza frustrácii,
neúspechu a problémovému správaniu,
• efektívne komunikovať s rodičmi a odporúčať ďalšiu odbornú diagnostiku alebo
intervenciu.
Získané profesijné kompetencie:
Absolvent programu získa súbor profesijných kompetencií potrebných na efektívnu podporu žiakov mladšieho školského veku. Disponovať bude diagnostickými kompetenciami umožňujúcimi včas identifikovať prejavy špecifických porúch učenia, oslabení čiastkových funkcií a pretrvávajúcich reflexov. Rozvinuté observačné kompetencie mu umožnia presne sledovať motoriku, pozornosť, vnímanie, pracovné návyky a správanie žiakov. Didaktické kompetencie mu poskytnú schopnosť prispôsobovať výučbu, prostredie a organizáciu dňa individuálnym potrebám žiakov. Intervenčné kompetencie posilnia jeho pripravenosť efektívne reagovať na náročné situácie a predchádzať problémovému správaniu. Komunikačné kompetencie podporia odborný a partnerský dialóg s rodičmi, kolaboratívne kompetencie zas účinnú spoluprácu s odborníkmi. Inkluzívne kompetencie mu umožnia vytvárať bezpečné a podporné prostredie podporujúce optimálny rozvoj žiakov 1. stupňa.
Termín konania: 13.3.2026 od 16:00
Ukončenie: apríl 2026 - pripravujeme
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.
Lektorka: Mgr. Ivana Pospíšilová, Ph.D. pôsobí ako odborná asistentka v Českej republike na Ústave špeciálnopedagogických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a pracuje v Centre podpory študentov so špecifickými potrebami UP. Vo svojej odbornej, výskumnej a lektorskej činnosti sa dlhodobo venuje špeciálnopedagogickej diagnostike, školskej zrelosti, deficitom čiastkových funkcií, inkluzívnemu vzdelávaniu a pretrvávajúcim primárnym reflexom. Podieľala sa na viacerých národných aj medzinárodných projektoch (IGA, ESF, ERASMUS+, TEMPUS) zameraných na podporu osôb so zdravotným znevýhodnením a rozvoj kompetencií pedagógov. Je autorkou odborných publikácií a aktívne sa venuje vzdelávaniu pedagógov MŠ a ZŠ.

Viac z kategórie
92 €
