Inovačné vzdelávanie sa zameriava na podporu detí v oblasti rozpoznávania, pomenovania a zvládania emócií s cieľom naučiť ich prejaviť prežívané emócie vhodným a sociálne prijateľným spôsobom. Rozvíja emocionálnu inteligenciu detí predškolského veku.
Obsah programu prepája teoretické východiská s praktickými ukážkami intervencií, aktivít a hier zameraných na rozvoj emocionálnych zručností detí. V druhej časti programu budú účastníci pracovať s prípadovými štúdiami z praxe a získajú možnosť konzultovať a vymieňať si skúsenosti formou diskusie.
Inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 10 hodín, rozsah dištančnej formy – 40 hodín)
Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Rozvíjať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov materských škôl v oblasti podpory emocionálneho rozvoja detí predškolského veku.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
• Pochopiť význam emocionálnej inteligencie v predškolskom veku.
• Rozpoznať vývinové možnosti dieťaťa v oblasti prežívania a vyjadrovania emócií.
• Osvojiť si techniky a nástroje na podporu rozlišovania, pomenovania a regulovania emócií.
• Rozvíjať empatiu u detí a budovať bezpečné a podporné prostredie v triede.
• Uplatňovať preventívne a intervenčné prístupy pri práci s emočne zraniteľnými deťmi.
Získané profesijné kompetencie:
• Absolvent rozumie významu emocionálneho prežívania a jeho vplyvu na správanie detí,
• dokáže vytvárať podmienky pre bezpečné a rešpektujúce vyjadrenie emócií v triede,
• ovláda techniky na podporu sebaregulácie a empatie u detí,
• vie navrhovať a realizovať výchovno-vzdelávacie činnosti zamerané na rozvoj emocionálnej inteligencie,
• dokáže identifikovať deti, ktoré majú ťažkosti v tejto oblasti a citlivo ich podporiť.
Termín konania:
1. časť: 20.10.2025 od 17:30
2. časť: 3.11.2025 od 17:30
Ukončenie: 8.12.2025 od 17:30
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:
Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Téma rozvoja emocionálnej inteligencie u detí je mimoriadne aktuálna a toto vzdelávanie sa mi veľmi páčilo."
„Ďakujem za skvelé vzdelávanie, vďaka konkrétnym príkladom viem lepšie reagovať na potreby detí a budovať bezpečné prostredie v triede."
„Na tomto vzdelávaní oceňujem prepojenie teórie s množstvom praktických aktivít, ktoré môžem ihneď využiť v triede."
Lektorka: Mgr. Mária Tóthová Šimčáková je úspešná detská psychologička. Práci s deťmi sa venuje už viac ako 25 rokov. Pracuje s deťmi od útleho veku, s celými rodinami, s učiteľmi a so školskými kolektívmi. Je členkou Rady pre reklamu ako odborník na problematiku reklamy so zameraním na deti. Lektoruje a je autorkou mnohých programov pre deti a mládež, vedie internetové poradne. Je odbornou garantkou programu detinanete. Veľa skúseností ako riešiť ťažkosti s výchovou detí získala priamo v rodinách na Slovensku v relácii Pestúnka televízie Markíza. Napísala niekoľko kníh, a to Som rodič a čo s tým? 1. a Som rodič a čo s tým? 2., Testujme a rozvíjajme svoje dieťa. Je šťastnou mamou dvoch detí.
Viac z kategórie

92 €