Spoznáte súbor hier, aktivít, činností a dlhodobých vzdelávacích programov vhodných pri výučbe environmentálnej výchovy v MŠ. Prakticky si na konkrétnych príkladoch osvojíte štruktúru, plánovanie a realizáciu environmentálnej výchovy.
Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 8 hodín, rozsah dištančnej formy – 42 hodín)
Inovačné vzdelávanie Environmentálna výchova vo vzdelávacom procese je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
učiteľ materskej školy
pedagogický asistent
školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Rozšíriť profesijné odborné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti implementácie environmentálnej výchovy, identifikácii, výberu a tvorbe vhodných vzdelávacích prostriedkov na podporu proenvironmentálneho vedomia a konania u detí.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
1. Získať súbor poznatkov a vedomostí z oblasti environmentálnej výchovy, jej kľúčových tém (senzitivita, zákonitosti, výskumné zručnosti, problémy a konflikty, akčné stratégie), vhodných a efektívnych vzdelávacích prostriedkoch a možností implementácie EV v MŠ.
2. Zamyslieť sa nad významom a dôvodmi implementácie environmentálnej výchovy v MŠ.
3. Spoznať a flexibilne a efektívne využívať metodické materiály a vzdelávacie prostriedky .
a pomôcky zamerané na rozvíjanie proenvironmentálneho vedomia a konania u detí vybraného veku.
4. Využívať v praxi získané vedomosti a zručnosti pri implementácii environmentálnej výchovy prostredníctvom programov a aktivít zameraných na rozvíjanie proenvironmentálneho vedomia a konania detí.
5. Navrhnúť a zrealizovať environmentálny výučbový program na vybranú tému pre žiakov materskej školy.
Získané profesijné kompetencie:
- Absolvent inovačného programu pozná význam a dôležitosť implementácie environmentálnej výchovy do vzdelávacieho procesu v materských školách,
- vie identifikovať kľúčové témy environmentálnej výchovy a ich vhodnosť pre jednotlivé vekové skupiny žiakov,
- pozná zariadenia poskytujúce environmentálnu výchovu na Slovensku a vie efektívne pracovať s rôznymi metodickými materiálmi a súbormi aktivít z oblasti EV,
- vie definovať environmentálny výučbový program ako jeden z nástrojov EV, pozná jeho štruktúru a zásady jeho tvorby,
- rozpozná vhodne a nesprávne zostavený environmentálny výučbový program,
- plánuje a projektuje environmentálny výučbový program na rôzne témy v rámci environmentálnej výchovy a vhodne vyberá a radí vzdelávacie prostriedky do výchovno-vzdelávacej/vyučovacej činnosti so zreteľom na individualitu detí/žiakov,
- uplatňuje vhodné prostriedky environmentálnej výchovy so zreteľom na vekovú skupinu žiakov a kľúčovú tému EV.
Termín konania:
30.4. 2024 od 16:00 hod. prostredníctvom aplikácie Zoom
Ďalšie termíny a mestá budeme priebežne uverejňovať počas školského roka 2023/2024.
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca na vzdelávanie:
Záujemca o inovačné vzdelávanie predloží poskytovateľovi záväznú, čitateľne a úplne vyplnenú a vlastnoručne podpísanú prihlášku. Riaditeľ školy alebo školského zariadenia v prihláške potvrdzuje svojim podpisom zaradenie pedagogického zamestnanca do kategórie a podkategórie, riaditeľovi školy alebo školského zariadenia potvrdzuje údaje v prihláške zriaďovateľ. Ak pedagogický alebo odborný zamestnanec nie je v čase podania prihlášky na vzdelávanie v pracovnom pomere alebo riaditeľ nepotvrdí podpisom písomnú prihlášku záujemcu, príslušnosť uchádzača k cieľovej skupine sa dokazuje priložením dokladu o získanom vzdelaní.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania získa absolvent doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
PRIHLÁŠKA NA STIAHNUTIE TU
Žiadne komentáre
Žiadne komentáre
89 €
Nový komentár