Menu
Online inovačné vzdelávanie – Emocionálne a sociálne kompetencie žiaka a ich rozvoj v prostredí školy

NOVINKA

Online inovačné vzdelávanie – Emocionálne a sociálne kompetencie žiaka a ich rozvoj v prostredí školy

Hodnotenie

5/5 (1x)

online inovačné vzdelávanie Čítajte viac

Výber dátumu

Skladom

92 €

Import kód: 3526

Značka: Pro Solutions

Popis

Vzdelávací program je zameraný na podporu učiteľov 1. stupňa ZŠ pri rozvoji emocionálnych a sociálnych kompetencií žiakov. Ponúka praktické stratégie, aktivity a komunikačné postupy, ktoré pomáhajú budovať bezpečnú triednu klímu, posilňovať sebareguláciu detí a predchádzať problémovému správaniu.

Inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.

Evidenčné číslo: 35/2025-IV

Program v rozsahu: 50 hodín

Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:

• učiteľ prvého stupňa základnej školy
• vychovávateľ
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg

Hlavný cieľ programu: Inovovať profesijné kompetencie učiteľov 1. stupňa ZŠ v oblasti rozvoja emocionálnych a sociálnych kompetencií žiakov mladšieho školského veku, a tým podporiť ich celkovú adaptáciu, učenie a pozitívne správanie v triede aj v škole.

Čiastkové ciele programu vzdelávania:

1. Pochopiť podstatu sociálnych a emocionálnych kompetencií a ich význam pre rozvoj osobnosti žiaka, jeho školskú úspešnosť, vzťahy a správanie.
2. Identifikovať potreby žiakov v oblasti emocionálneho prežívania, sebakontroly, empatie a sociálnej interakcie.
3. Osvojiť si stratégie rozvíjania sociálno-emocionálnych zručností v rámci bežných vyučovacích hodín, ranných kruhov, triednických hodín aj v neformálnych situáciách.
4. Rozvíjať schopnosť žiakov zvládať emócie a konflikty, podporovať ich sebareguláciu a učiteľskú citlivosť v náročných situáciách.
5. Budovať bezpečnú triednu klímu, založenú na rešpekte, spolupráci, prijatí a konštruktívnom riešení problémov.
6. Zvládnuť techniky prevencie nežiaducich prejavov správania, ktoré pramenia z nezrelosti emocionálnych a sociálnych kompetencií detí.
7. Rozšíriť metodické portfólio učiteľa o aktivity, hry, modelové situácie a postupy, ktoré podporujú rozvoj emocionálnej inteligencie a sociálnych zručností detí.
8. Využívať spätnú väzbu, reflektívne rozhovory a podporujúcu komunikáciu ako nástroje pre rozvoj sebaregulácie a sociálnej gramotnosti.

Získané profesijné kompetencie:

Absolvent programu:
• chápe základné princípy emocionálnej a sociálnej gramotnosti v kontexte mladšieho školského veku,
• dokáže identifikovať potreby detí v oblasti emócií, vzťahov a komunikácie,
• ovláda techniky na podporu zvládania emócií, stresu a konfliktov u žiakov,
• vie budovať bezpečné prostredie, v ktorom sa deti učia porozumieť sebe aj ostatným,
• vie využívať preventívne mechanizmy na elimináciu sociálnych a emocionálnych ťažkostí žiakov,
• má k dispozícii súbor praktických metód, aktivít a nástrojov na každodenný rozvoj sociálno-emocionálnych zručností v triede,
• rozvíja vlastnú pedagogickú citlivosť a schopnosť reagovať na potreby žiakov tak, aby podporoval ich harmonický rozvoj.

Termíny konania:

1. časť: 4.3.2026 od 17:30
2. časť: 13.4.2026 od 17:30  
Ukončenie: 27.5.2026 od 17:00

Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:

Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.

Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:

1. absolvovanie minimálne 80 % vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou

Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.

Lektorka: Mgr. Mária Tóthová Šimčáková je úspešná detská psychologička. Práci s deťmi sa venuje už viac ako 25 rokov. Pracuje s deťmi od útleho veku, s celými rodinami, s učiteľmi a so školskými kolektívmi. Je členkou Rady pre reklamu ako odborník na problematiku reklamy so zameraním na deti. Lektoruje a je autorkou mnohých programov pre deti a mládež, vedie internetové poradne. Je odbornou garantkou programu detinanete. Veľa skúseností ako riešiť ťažkosti s výchovou detí získala priamo v rodinách na Slovensku v relácii Pestúnka televízie Markíza. Napísala niekoľko kníh, a to Som rodič a čo s tým? 1. a Som rodič a čo s tým? 2., Testujme a rozvíjajme svoje dieťa. Je šťastnou mamou dvoch detí.

 Mgr. Mária Tóthová Šimčáková

Online inovačné vzdelávanie – Emocionálne a sociálne kompetencie žiaka a ich rozvoj v prostredí školy
Online inovačné vzdelávanie – Emocionálne a sociálne kompetencie žiaka a ich rozvoj v prostredí školy

92 €

Nová otázka k produktu

Kontrolný kód

i

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Nákupný košík