Ako v každom začínajúcom povolaní, aj pri profesii učiteľky/učiteľa a asistentky/asistenta materskej školy je potrebné informácie získané počas štúdia a prípravy na povolanie doplniť o konkrétne, a najmä bežnou praxou overené „návody".
Témy workshopov - webinárov série Začínajúca učiteľka a asistentka v materskej škole sú plné praktických námetov, aktuálnych informácií a konkrétnych situácií z praxe učiteľky. Lektorka je dlhoročná riaditeľka materskej školy so skúsenosťami v oblasti riadenia a koordinovania všetkých pedagogických činností. Informácie sú tak prezentované pútavou formou pre jednoduché porozumenie a bezproblémové využitie v praxi začínajúcich učiteľov a asistentov.
Séria webinárov Začínajúca učiteľka a asistentka v materskej škole je určená predovšetkým pre absolventky pedagogických škôl, pre všetky začínajúce učiteľky a asistentky, ktoré vstupujú do prvých rokov svojej praxe. Sú tiež dokonalým pomocníkom pre každú riaditeľku, ktorá potrebuje urýchliť proces adaptácie novej učiteľky vo svojom kolektíve. Webináre uľahčia začínajúcim pedagógom a asistentom bezproblémové zvládnutie prvých mesiacov v novom pracovnom prostredí.
Súčasťou každého webinára je otvorená diskusia a priestor na otázky, ktorá vám pomôžu prekonať prirodzené prvotné obavy v kariérnych začiatkoch.
Začínajúca učiteľka a asistentka v materskej škole 1 – Práva, povinnosti a pracovné prostredie – termín 3.2.2022
• čo všetko charakterizuje inštitúciu materskej školy
• aké sú základné legislatívne normy, v ktorej by sa mal vedieť orientovať každý pedagóg a asistent materskej školy
• čo tvorí agendu učiteľky/asistentky a ako s ňou pracovať
• ako vytvoriť podnetné prostredie podporujúce učenie sa dieťaťa
Začínajúca učiteľka a asistentka v materskej škole 2 – Práca s deťmi, od adaptácie po rešpektujúcu spoluprácu – termín podľa dostupnosti (samostatný webinár, nie je súčasťou nákupnej ceny)
• adaptácia dieťaťa na nové prostredie
• ako získať prirodzený rešpekt a radosť prinášajúcu spoluprácu s deťmi
• ako vytvoriť podnetné prostredie podporujúce tvorivé myslenie dieťaťa
• ako vytvoriť inkluzívne prostredie v materskej škole
Začínajúca učiteľka a asistentka v materskej škole 3 – Spolupráca s rodičmi a psychohygiena učiteľa – termín podľa postupnosti (samostatný webinár, nie je súčasťou nákupnej ceny)
• ako získať dôveru rodičov zverených detí
• ako má vyzerať efektívna komunikácia a spolupráca s rodičom
• ako nevyhorieť a mať radosť zo svojej práce
Termín konania: nie je určený
Trvanie: 90 minút vrátane diskusie
Lektorka: PaedDr. Eva Sobinkovičová vyštudovala Strednú pedagogickú školu, Vysokú školu odbor predškolská a elementárna pedagogika. Svoje pedagogické zručnosti si rozšírila štúdiom špeciálnej pedagogiky. Má 30 ročnú pedagogickú prax ako učiteľka, garantka a koordinátorka projektov týkajúcich sa vzdelávania detí a ako riaditeľka materskej školy. Absolvovala množstvo certifikovaných a akreditovaných vzdelávaní a kurzov: Tréning fonematického uvedomovania, Metóda dobrého štartu, Stimulačný program Maxík, Základný kurz Hejného metódy a ďalšie. Je držiteľkou viacerých certifikátov školských programov: INPP, Bilaterálna integrácia, Senzorická integrácia. Aktuálne si dopĺňa svoje vzdelanie o získanie osvedčenia stať sa Sindelar-trénenerkou. Dosiahla kariérový stupeň pedagogický zamestnanec s 2. atestáciou. Je dlhoročnou lektorkou vo vzdelávaní učiteliek materských škôl a je pozývaná prednášať na pedagogické a odborné konferencie, vedie praktické učiteľské workshopy. Publikuje pre viacerých vydavateľov odborné príspevky i pedagogicko-komerčné články. Je spoluautorkou viacerých publikácií. Jej silnou stránkou je inkluzívne vzdelávanie, angažovanosť pre inkluzívny prístup ku všetkým deťom bez rozdielu. Má bohaté pedagogické skúsenosti s inkluzívnym vzdelávaním detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí bežných materských škôl. V jej pedagogickej praxi okrem inkluzívneho vzdelávania dominuje kvalitná príprava predškolákov so zreteľom na čiastkové psychické funkcie. Je zástankyňou zážitkového - skúsenostného učenia.
Nový komentár